Nyheter!

 
Hemma igen! 
 
Har haft en provridning på Fanny. Det gick inte särskilt bra, var inte alls en bra matchning och jag förstår egentligen inte varför hon var intresserad.f Det var väldigt tydligt att hon behöver en helt annan sorts häst. Men har, vad jag tror, är det perfekta hemmet på G. Känns så superskönt. Men håll tummarna för oss, det klarnar helt efter nästa helg!
 
Lorei har jag också nästan helt klart med nytt hem till. Känns också superbra. Detta nya hemmet kommer innebära att hon och bebis åker iväg på betäckning i juni, såvitt allt går som det ska med fölningen alltså.
Så det kommer att bli rejält ommöblering på hästfronten framöver! 
 
Elsa och fölis kommer att bli kvar hos mig. Ser så framemot fölis nu: Lexus Fonts 3 åringar låg skyhögt i hingststatistiken i Finland. Inte så illa av en debuterande (relativt) lågprishingst!  Kommer antagligen i lugn och maklig takt söka efter drömhästen också. Kan beskriva honom rakt upp och ner och hör av er om ni känner nån som passar in:
 
Valack, 5-7 år gammal. Fux. Bläs och fritt antal strumpor. Mellan 80- och 200 000 kr på sig. En som går jämna 16-17 tider och plockar pengar i de flesta starter utan att nödvändigtvis vara bland de tre främsta. Gärna har varit hela sitt liv i proffsstall, ägarna vill skaffa en ny, yngre och vill ha ett bra hem åt sin guldklimp. Så ska han ju vara i billig... 
Har ju ett toppenhem att erbjuda, men inte nån förmögenhet att lägga i inköp.
Så djungeltrumman på hos era hästägare, mina hästskötande och bloggläsande vänner!
 
Annars inte så jättemycket spännande. Elsa tränar på, Lorei har jag ryckt skorna på, verkat och samtidigt raspat av mig halva knogen på vänster pekfinger. Fanny motionerar på i ridhästmode. Våra nya, fina bommar och sockerbitar har kommit. Mamma är så igång på bomträning nu att det ska beställas fler, större sockerbitar. 
 
 
Chicko tog sig an dem idag, de flesta gångerna gick bättre än den första, kan jag ju säga..
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: