Så sinnessjukt trött på elände

Ni vet den där känslan när man bara är sjukt trött på allt? Ni kan multiplicera den med tio så har ni min känsla runt hästarna just nu...
 
Fanny red jag idag, är inte nöjd. Har meckat lite med balansen och blir att träna med ett boots närmaste tiden. Hoppas på att hon reder upp sig. Elsa travar bra, men känns väldigt trött i kroppen sista kilometern, oavsett hur korta/långa turer vi kör. Hon har börjat fälla lite päls så det påverkar högst antagligen rätt mycket, hon har ju en päls som heter duga. Men det gör ju inte min motivationskurva högre direkt...
 
Funderar allvarligt på att sluta med travet helt. Trodde jag liksom aldrig nånsin att jag skulle fundera på!!! Men det känns så vettlöst tröstlöst. La precis ut Lorei på annons. Funderar starkt på att lägga ut Elsa också faktiskt. Det där långörat är det ingen som köper idagsläget, inte ens dom som köper upp hästar för slakt för hon har livstids slaktkarens..
 
Får jag Lorei såld dräktig så har jag sparat en hel massa pengar som jag kommer lägga på en distanshäst åt mig själv! Säljer jag dem alla tre så blir det troligen en äldre arab som distanshäst och en unghäst att träna upp till detsamma. Distans kostar en hel del pengar att hålla på med, men har ju varken haft roligt, tjänat pengar eller haft framgångar med travet de senaste åren heller. Då kan man lika gärna syssla med något som iallafall är roligt och inte bara ger en gråa hår.
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: