FÖR bra???

Hade med mig GPS klockan första gången på länge när jag körde Elsa häromdagen. Och söta göta alltså, min lilla racerräka joggar samma tempon som tant Fanny!!! Nya, skitläskiga stockhögar har uppenbarat sig längs vår normala väg och dom drog hon förbi i 2.14 fart medan jag höll och bromsade för brinnkäralivet!!!! Arg blir hon dessutom när man håller i henne, har en bestämd känsla av att hon kommer att behöva ärva sin mammas springrem när vi börjar köra fort på riktigt. Potentiellt kommer det även bli aktuellt att låna svansgaffeln av tant Fanny faktiskt.
Lite skrämmande att hon har så lätt för sig. Känner liksom att "hallå dom där 5 åren av eviga problem, glömde du dem eller!!!" Men det är ju inte direkt något att sörja över. Ditt och datt lär ju hända längs vägen ändå..!
 
På pappret var Spectra ett med lovande avelssto än Lorei, men av första avkommorna att dömma så är Lorei så otroligt mycket bättre! Rekordtider och avelsindex säger nog verkligen inte hela sanningen alla gånger..
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: