Tränat var det idag

Fanny fick skritta en timme i vagn, med hundarna. Hade faktiskt tänkt jogga henne vid dethär laget redan, men av nån anledning drar vi ut extra på det. Misstänker att det kan ha nånting med att undvika det där mörka hålet jag kommer trilla ner i mentalt om hon inte känns bra.
 
Vi hade än så länge bra underlag, om än väldigt halt men dock sandat. Och dessutom sken solen en stund också!
 
Elsa fick gå en fullt normal tur idag. La in två intervaller. Först fattade hon absolut inte vad som menades när jag "knackade" på henne och sa öka. Men sen tusan bar det iväg! Tog väldigt mycket längre tid att få stopp på henne än att få fart på henne kan jag lungt säga. Fick en liten galopp andra gången, var en plogpinne som höll på anföll och hon hade inte riktigt balansen på klart i det tempot och sidosteg. Blev dock typ fem steg så man får ju nog kalla henne travsäker iallafall! 
Har dock kört henne utan check ett tag, och det är nog inte aktuellt vid fortkörning. När hon blir arg, och det blir hon när hon måste sakta in, så börjar huvudet vifta. Hon är verkligen en liten kopia på sin mamma.. Sett positivt så har jag ju en splitterny (röd) spärrgrimma som ligger i en påse och väntar på att bli använd. Den var tänkt att ingå i Loreis tävlingsutrustning, tror den kommer att ingå i Elsas istället. 
Får nog ändra lite upplägg med de snabbare tempona. Ta det lite när hon är på hugget på nåt lämpligt stället istället och satsa på konditionen. Snabbjobben hinner vi med i vår på banan. 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: