Betessäsong!

Nu är då äntligen skolavslutningshelgen över och hästarna är ute på betet. 
Jag kan berätta att det inte var nån lätt sak att få iväg fröken Ariel. Hon var absolut noll sugen på att lämna sin hage. Krävdes tre personer för att få henne upp på stallplanen och in i släpet, och släpet var den enkla delen. Sen kunde vi köra ner enda fram till hagen, tackochlov.. Men nu är dom där, beteshuset är halmat och gräs har dom i mängd och massor! Blev inga bilder idag, men tog flera söta igår som vi kan bjuda på!
 
 
 
 
Elsa och Fanny fick också gå ut. Fanny har studsat som en gummiboll hela dagen och benet ser ut därefter... Men jag har bokat in avslutet, ska bara passa in med nån som kan komma och gräva också. 
 
Roligare är ju att titta efter ny kompis åt Elsa. Tragiskt nog är det helt fel tidpunkt ekonomiskt att köpa häst, tidsmässigt perfekt, men ekonomiskt verkligen inte. Så får se hur jag löser det, Har hittat två stycken riktigt intressanta kandidater. Naturligtvis ser min fuxiga valack ut att bli ett brunt sto (vad annars?) men huvudsaken är ju att det blir en trevlig häst som kan prestera lite och få dethär med trav och tävlingar att kännas kul och positivt igen!


Kommentarer
Postat av: emma

åh så söt

Svar: Jamen visst är hon! <3
Malin

2018-06-04 @ 21:37:05
URL: http://nouw.se/islycka

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: