Mina fina tjejer!

Alltså jag kan nästan inte förstå att jag har en ung, snäll och välartad häst som jag kommer kunna träna, starta och ha roligt med redan i sommar! Känns så otroligt bra med Simone, idag longerade jag henne en stund samt gick över lite bommar. Hon var lite skeptisk till vad tusan vi höll på med egentligen, men följde snällt alla kommandon och linan låg lätt i handen hela tiden. Så otroligt härlig häst!!! Kelsjuk kan jag inte riktigt kalla henne än, men hon börjar nog vara mindre skeptisk mot oss, självklart behöver hon få några veckor på sig för att bli riktigt hemmastadd!
 
 
 
Elsa skrittade ut en kort sväng med vagn idag, och vi såg en älg!! Eller rättare sagt, jag såg en älg och älgen såg oss. Elsa såg inte ett smack. Vi brukar inte ha särskilt många älgar på våran ö, men torkan (och vargarna?) verkar ha drivit hit dem. Elsa har iallafall fäst sig otroligt vid Simone redan. Det är ett stort drama alla gånger jag tar in henne och ve och fasa när hon motionerar... 
 
 
Lagom tills vi skulle gå på promenad tyckte Elsa att en powernap var på sin plats.
 
 
Fröken Ariel är ju också värd att vara med på bild. En månad gammal idag! Förstår ni hur mycket hon växt redan?!? Och hur stor fröken långben kommer att bli?!?!
 
 
Den här bilden speglar dagens humör lite bättre. Klia, klia, KLIA och NU!!! Var det som gällde. Höll på få en rejäl bakutspark i ryggen när jag var fräck nog att tro att jag kunde föra ut hinken ur hagen innan jag upptog kliandet. Ok att morsan får mat, men sen är det då min tur direkt! Dom hade träningspass innan vi kom och hela Ariel var alldeles svettig. Var säkert mycket energi i benen, för det har regnat största delen av dagen och då står man parkerad inne i huset för annars blir man blöt...
 
Imorgon bitti blir Simone identifierad, skönt!
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: