Ready for a closeup?

 
 
Loreis barn verkar bägge vara lika förtjusta i att ha näsan med precis mitt i... Var inte alls svårt att få bildbevis på att Ariels fölpäls börjar krypa undan vid ögonen. Och hon tänker inte bli svartbrun. I´m so happy! Fast lagom tills nästa år lär väl folk tro att det är Ariel och Simone som är syskon istället då..
 
Simone har gått och blivit fullfjädrat förkyld. Med min härliga tur.... Hon får slemlösande medicin morgon och kväll, och jag kan lätt säga att jag aldrig sett en häst snora som hon snorar på mornarna alltså. Det bokstavligen rinner ur henne efter att hon ätit frukost och börjar röra på sig. Arma häst, lite feber har hon fått idag också. Hoppas den ska bränna bort skiten hon har i kroppen. Men är hon inte bättre och feberfri på måndag blir det att ringa veterinären och be om antibiotika. Hoppas verkligen vi slipper, hade inte velat sabba hennes imunförsvar helt...
 
 
Häromdagen var vi på en skrittur i skogen. Vet inte om hon var mindre imponerad av bettlöst eller att posera för foton.. Hon gjorde verkligen sitt bästa för att hitta nåt att sätta i munnen när jag drog på huvudlaget, gapade jättestort!
 
 
Nöjd och glad är hon när hon får mat iallafall! Kom på att det knappast skadar med lite extra värme runt lungorna, så BoT bogskyddet fick åka på till natten. Lite för varmt för helt täcke, men borde hjälpa till med lite extra värme iallafall!
 
Elsa hade trampat av sig en sko idag. Och trampat sönder hovet rejält. Ljuva lycka...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: