Nej inget föl än..

Och om hon inte fölar närmaste 20 timmarna så får hon se till att knipa en vecka till, för sen ska jag på jobb. Hon har slutat visa, vad jag tolkat som, tecken på värkar också. Kan ha att göra med att hon tycker det är himmelens obekvämt att jag dyker upp och tittar på henne de mest konstiga tider på dygnet.. Men hon verkar trivas med att bli instängd i lösdriften om nätterna och ligger och snarkar i högansky om nätterna. Fattas bara annat, hon har utrymme stort som tre fölboxar..
Soligt, varmt och grönt gräs har hon bjudits på i flera dagar också, så vad hon väntar på vete tusan. Men jag är iallafall övertygad om att det kommer ett hingstföl.
 
Fanny är fortfarande inte såld.
 
Elsa har varit in till banan ännu en gång och tränat i sällskap. Det gick bra. Inga problem med lastningen alls den gången, varken dit eller hem. Imorgon är tanken att vi ska in igen, men idag hade hon ju förstås trampat av sig en sko. Hittade den inte, men har ny så vi får helt enkelt se om jag får dit den. Hänger lite på hennes goda vilja..
 
Malin Granfors foto.
 
Bjuder er på bild på en naken, påklädd hund som led ont av mattes fixering vid sommarfrisyr här innan det blev varmt och soligt..
 
Vill ni förresten ha en kort resumé om vad man drömmer när man fölvakar?
 
Exempel nummer 1: stoet fölar, allt går bra. Är ett sött brunt föl som när man närmar sig spricker huvudet upp på och det visar sig vara en människoätande ailien/cracken..
 
Image result for kraken pirates of the caribbean
 
Exempel nummer 2: stoet fölar, allt går bra. Man är eld och lågor över att det är ett stort föl (snarare i 6 månaders klassen) med raka ben, dessutom perfekt fuxfärg och med rejäl, symetrisk bläs och fyra höga, vita strumpor. Sen lyfter man svansen och den perfekta hästen visar sig vara.... ännu ett sto. Och sen är plötsligt mamma häst borta. Visar sig vara ett case av mistaken identity och man får köra runt på fölet i kundvagn för att få tag på stoet som befinner sig på tredje våningen i Hästsportens hus. Och det är inte alla hissar som man får in en kundvagn med föl i, kan jag berätta....
 
Passade dessutom få mitt livs första migränanfall i måndags, och att ömsom gå titta till sto som vägrar föla, och ömsom spy inälvorna ur sig och allt detta önskande att man kunde bära med sig huvudet under armen istället kan jag verkligen inte rekommendera. Ska bli skönt att komma iväg på jobb så man får sova om nätterna..
 
Så skål på det, nu ska jag se om nån hund vill komma på nattkissning till lösdriften.
Har gett husbilsfanskapet. I HATE IT! Är helt säker på att den gav mig migrän...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: